Referenssit

Captank-tilaussovelluksen ylläpito Trionalle

Vuoden 2016 aikana Triona otti muodollisen vastuun erityisesti polttoainetankkereiden jakeluun kehitetyn CapTank-mobiilitilaussovelluksen ylläpidosta. Sovellusta käyttävät asiakkaat ovat Hoyer, OKQ8 ja Esso Energi.

Kun alun perin CapTankin kehittänyt Consafe päätti lopettaa tuotteen vaiheittain, Trionaa pyydettiin ottamaan sovelluksen ylläpitovastuu. Syksyllä 2015 työ aloitettiin esiselvityksellä, joka eteni aloitusprojektiin kevään 2016 aikana. Saman vuoden heinäkuun 1. päivänä Triona otti muodollisen vastuun OKQ8:n ja Hoyerin asiakkuuksista.

Ohjelmiston tuki, ylläpito ja jatkokehitys sisältyvät ylläpitosopimukseen. CapTank-sovellusta käyttävät polttoainetankkerit, jotka toimittavat öljytuotteita ensisijaisesti huoltoasemille, teollisuudelle ja metsäteollisuuden koneille. Kuljettaja saa tilaustiedot ajotietokoneen kautta. Esimerkiksi: mikä asiakas on vastaanottaja ja toimitusosoite. Tarvittaessa he voivat saada myös reittitiedot asiakkaalle.

Sovellus näyttää myös toimitetun polttoaineen määrän ja tyypin. Sovelluksen GPS-toiminnot vähentävät virheellisten toimitusten riskiä. Tämä on välttämätöntä, koska polttoainetankkerin kuorma on arvokasta, eikä se saa päätyä väärään paikkaan. CapTankia käyttää yhteensä noin 200 polttoainetankkeria.

Triona ensimmäinen valinta

Triona voitti tämän toimeksiannon suurelta osin laajan kuljetus- ja mobiilisovellusten osaamisensa ansiosta. Toinen syy oli Trionan osakkuusyhtiön Fleetechin pitkäaikainen yhteistyö sekä OKQ8:n että Hoyerin kanssa. Fleetech on kuljettajien ja ajoneuvojen valvontajärjestelmien toimittaja.

”Tunsimme jo prosessin alussa, että sovimme hyvin yhteen. Olemme Trionassa työskennelleet laajalti järjestelmähallinnan parissa sekä luoneet hyvät rutiinit ja prosessit. Meillä on myös oikeat edellytykset kehittää järjestelmän tulevia versioita”, kertoo Trionan liiketoiminta-alueen johtaja Jens Werner.

”Trionalla on paljon tietoa järjestelmähallinnasta ja heillä on kattava kokemus toimialastamme ja mobiilijärjestelmistämme”, sanoo Esso Energin asiakaspalvelupäällikkö Jan Sternen.

OKQ8:n Douglas Löfqvist on samaa mieltä:

”Triona hallinnoi ajotietokoneratkaisuamme, joka on erittäin tärkeä osa toimitusketjuamme. Triona on osaava liikekumppani ja meillä on hyvä yhteistyö. He pitävät kaiken yksinkertaisesti järjestyksessä.”

”Koska meillä on toimistot ja resurssit sekä Tukholmassa, jossa OKQ8:n pääkonttori sijaitsee, että Oslossa, jossa Esso Energi sijaitsee, voimme tarjota hyvää tukea näille asiakkaille. Meillä on säännöllisiä tapaamisia sekä muuta säännöllistä yhteydenpitoa ja odotamme pitkäkestoista suhdetta kaikkien kolmen asiakkaan kanssa”, Jens Werner sanoi.